- Artikler
-
Nesten 300 besøkende
Nesten 300 besøkende
Over 100 forskjellige aktører fra fylket stilte opp på årets BLI MED HIT! Møre og Romsdal. Bli med hit gjør at arbeidslivet får knyttet kontakter, vise de besøkende mulighetene og hva som rører seg i fylket.
Rundt 100 forskjellige bedrifter, kommuner, næringsforeninger, fylkeskommunen og andre aktører fra hele fylket var samlet til jobbmesse på The Hub i Oslo, torsdag 11. april. Alle som er nysgjerrige på hvilke muligheter som finnes her og som vurderer å flytte til hit, var velkomne til å stikke innom jobbmessen denne ettermiddagen. Her ble det frontet jobbmuligheter til alle slags yrker, både for fagarbeidere og de med høyere utdanning. Jobbmessen bidrar til å synliggjøre mangfold av aktører fra både privat og offentlig sektor.
Behov for arbeidskraft
BLI MED HIT! Til Møre og Romsdal, har bygget seg opp til å bli en kjent merkevare som bidrar til å bygge omdømme for fylket. Det arrangeres også dagseminar og middag for utstillerne, hvor de får mulighet til å bygge nettverk.
En da de som deltok på messen var The Assessment Company. ¨Vi er med for å bidra til felleskapet og løfte frem hele regionen. Inntrykket vi satt igjen med etter vi deltok med stand på jobbmessen i fjor, er at alle aktørene som er med tenker helhetlig og har et felles mål. Dette er utrolig viktig i tiden fremover, hvor vi er avhengig av samarbeid for å løse utfordringene¨, sier Trine Talset, Management Consultant i The Assessment Company.
Merkevare bygges over tid
Prosessen med å flytte er gjerne noe som tar tid. Dette ser vi igjen i besøkstallene, som viser at 30 % av de besøkende i år har vært innom oss før. At bedriftene stiller over tid for å synliggjøre mulighetene og bredden i næringslivet er viktig for å ha noe å tilby de som er interessert i å flytte til vår vakre region
Vellykket arrangement
¨Vi i prosjektgruppen i BLI MED HIT er veldig fornøyd med dagen¨, sier prosjektleder i MNF, Carina Farstad. Sammen med Trine E. Hofseth Helgå, Iselin Akslen i Næringsforeningen i Ålesundsregionen og Kjærsti Nancke i Kristiansund og Nordmøre Næringsforum, har de kjørt arrangementet med stø hånd de to siste årene.
¨Det var så kjekt å både se, og høre i ettertid, at deltakerne fikk mange aktuelle kandidater på listene sine. Jeg har snakket med bedrifter som har 40 navn på listene sine over personer de skal følge opp videre¨, sier Farstad. Dette viser at BLI MED HIT fungerer slik det er tenkt, en arena for å vise frem arbeidslivet og knytte kontakter, sier Farstad.
Samarbeid
Messen BLI MED HIT er et samarbeid mellom næringsforeningene i Molde, Ålesund og Kristiansund.
Vi vil gjerne takke våre hovedsamarbeidspartnere og støttespillere som gjør det mulig å gjennomføre jobbmessen.