• Artikler
  • Vil flytte til Møre og Romsdal

Vil flytte til Møre og Romsdal

Hele 80% av besøkende på BLI MED HIT! Oslo ønsker å flytte til regionen innen 5 år!

Det er klar tale fra både besøkende og utstillere etter jobbmessa i Oslo den 31. mars; Arrangementet er viktig for omdømmebygging og rekruttering til regionen vår.

Mange besøkende er klare for å flytte

Gjennom tilbakemeldingene fra besøkende får vi se at hele 80% er klar for å flytte til Møre og Romsdal innen 5 år. Det er også 73% som sier at denne typen arrangement har stor betydning for deres vurderinger om å flytte hit. Blant de som svarte på evalueringen har nærmest alle knyttet relevante kontakter og fått innsikt i aktuelle arbeidsgivere. Dette viser hvor viktig jobbmessa er for å hente hjem tilbakeflyttere og rekruttere nye til regionen.

En viktig arena for nettverksbygging

Blant de 80 aktørene som reiste nedover ser vi at BLI MED HIT! har blitt en svært viktig arena for nettverksbygging, og mange ser verdien av arrangementet som en helhetlig omdømmebygging for regionen. Vi får mange gode historier fra bedrifter som har ansatt folk både direkte og indirekte via jobbmessa, men også fra de som forteller at det på bakgrunn av nettverksbyggingen er enklere å "ringe en venn" andre steder i fylket etter messa.

Ved å reise med nærmere 200 representanter til Oslo og vise oss frem som et samlet lag, tar vi en tydelig rolle som en samarbeidsvillig region hvor det er enkelt å knytte kontakter på tvers. Dette er et godt utgangspunkt for at tilflyttere skal trives her.

Langsiktig perspektiv

Fra år til år ser vi at en rekke besøkende kommer tilbake på jobbmessa, og enkelte er innom 3 og 4 ganger før de tar valget om å flytte. Utstillere har med seg ansatte de har rekruttert gjennom BLI MED HIT! og flere forteller at de har møtt kandidater gjentatte ganger på jobbmessa før det til slutt har vært rett timing eller riktig stilling for kandidaten. For noen kandidater er det også viktig å finne en jobb til partner før de flytter.

Kort oppsummert viser det seg nok en gang at BLI MED HIT! er en viktig arena for både langsiktig rekruttering og omdømmebygging.

Samarbeidsprosjekt

BLI MED HIT! Møre og Romsdal er et samarbeid mellom Molde Næringsforum, Kristiansund og Nordmøre Næringsforening og Næringsforeningen i Ålesundsregionen. I flere år har vi sammen arrangert jobbmesser for å rekruttere arbeidskraft til regionen.

Sparebanken Møre har vært med siden starten og vi takker for bidraget. Vi ønsker også å takke årets samarbeidspartnere Polaris Marked Nordvest og Tidens Krav.

Vi bruker informasjonskapsler (cookies)

Som de aller fleste nettsteder bruker vi informasjonskapsler (cookies) for at du skal få en optimal brukeropplevelse. Vi kommer ikke til å lagre eller behandle opplysninger med mindre du gir samtykke til dette. Unntaket er nødvendige informasjonskapsler som sørger for grunnleggende funksjoner på nettsiden.

Vær oppmerksom på at blokkering av enkelte informasjons-kapsler kan påvirke hvilket innhold du ser på siden. Du kan lese mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.

Under kan du se hvilke informasjonskapsler (cookies) vi bruker og hvordan du administrerer dem:

Nødvendige cookies

Sikrer grunnleggende funksjoner, nettstedet vil ikke kunne fungere optimalt uten slike informasjonskapsler. Disse er derfor vurdert som nødvendige og lagres automatisk uten foregående samtykke.

Skal du benytte skjema på våre nettsider? Øvrige funksjoner på siden påvirkes ikke dersom du lar være å samtykke, men vil kunne gi mindre funksjonalitet ved utfylling og lagring av skjema. Informasjonen blir slettet fra nettleseren etter 90 dager.

Disse informasjonskapslene gir oss innsikt og forståelse av hvordan nettsiden vår brukes av besøkende. Vi bruker analyseverktøyet Google Analytics som blant annet kan fortelle oss hvor lenge en bruker oppholder seg på siden eller hvilken side man kommer fra. Informasjonen vi henter er anonymisert.

Ved å huke av for denne tillater du bruk av tredjeparts-informasjonskapsler, som gjør at vi kan tilpasse innhold basert på det som engasjerer deg mest. Disse hjelper oss å vise skreddersydd innhold som er relevant og engasjerende for deg, for eksempel i form av annonser eller reklamebanner.

Tredjepartsinformasjonskapsler settes av et annet nettsted enn det du besøker, for eksempel Facebook.